Elemek megjelenítése címkék szerint: fájdalomterápia

Fontosnak tartjuk a krónikus szöveti elváltozások és patológiás folyamatok megállítását, rehabilitációját a hatékonyság szemszögéből. Ezét is vezettük be Lökéshullám terápia képzésünket, melynek fókuszában a szövetek, azok patológiás folyamatai, a gyógyító ingerek, a szöveti regenerációs folyamatok állnak, nem pedig egy-egy gyártó készüléke. Azóta ez a koncepció elterjedt, kedveltté vált mind a szakemberek, mind pedig a különböző gyártótól származó gépek forgalmazói részéről. Képzéseinkbe egyre több szakember (fizioterápiás szakasszisztens, gyógytornász, orvos), valamint területi marketing vezető is bekapcsolódik.

Sokszor lehet hallani, olvasni, hogy krónikus fájdalmak, csontkinövések, gyulladások, izomcsomkók, sérülések utáni rehabilitációk kiemelt eszköze a lökéshullám készülék, kiemelt terápiája a lökéshullám. Mit is csinál valójában a készülék által kibocsátott hullám testünkben? Nézzünk bele kicsit a hátterekbe!

A rehabilitációban, a prehabilitációban különféle fizikai energiákat már régóta alkalmaznak a szövetek fiziológiás tulajdonságainak helyreállításában. Mi ebből - részben sportspecifikus szöveti regenerációs gondolkodásmódunknak köszönhetően - kiemelten kezeljük a lökéshullámot. A hullámok segítségével az emberi test számára generálunk egy akusztikus energiát egy speciális készülék segítségével, amelyek a strukturálisan átalakult szövetet ingerelik. Az akusztikus hullámok erőssége elsősorban a szövet típusától és az elváltozás súlyosságától függ. Természetesen itt is figyelembe vesszük a megváltozott szövetben elhelyezkedő receptorokat, azok természetes ingereit és ennek megfelelően állítjuk be a Bar/mJ és a frekvencia értékeket, valamint ezzel párhuzamosan a kezelési időt.

A lökéshullámok a szövetekben elnyelődnek, un. mechanotranszdukciót, ebből kifolyólag pedig gyógyító folyamatokat indítanak el. Mechanotranszdukció során a sejtek valamilyen mechanikai stimulust biokémiai aktivitássá konvertálnak, ennek következtében a kezelés területén a véredények kitágulnak, a vérkeringés fokozódik. Kialakult helyi vérbőség hatására gyulladást csökkentő faktorok koncentrálódnak, a szövetek mikrocirkulációja és anyagcseréje javul, a lágyrészek lazulnak.

Lökéshullám kezelések pozitív hatásai:

• vérkeringés fokozódása,
  • anyagcsere javulás,
  • izomlazítás, kötött izomzat lazulása,
  • görcsoldás,
  • gyulladáscsök­kentés,
  • különböző mozgásszervi kórképek jelentős javulása,
  • öngyógyító mechanizmusok beindulása a szervezetben,
  • közvetlen, azonnali és hosszútávú fájdalomcsillapítás,
  • mozgékonyság fokozás,
  • sejtstruktúra javulása,
  • szövetstabilitás javulása

Milyen terápia a lökéshullám?

• A lökéshullám sugár irányban szétterjedve nagy területen fejti ki fájdalomcsillapító hatását. Ez a folyamat lehetővé teszi, hogy a lökéshullám minden területre eljusson, ahol a fájdalom jelentkezik. A lökéshullámok a szövetekben elnyelődve gyulladáscsökkenést indítanak el, így néhány kezelés után jelentős fájdalom csökkenés következik be. A kezelések sikeressége már a terápia megkezdésétől jól érzékelhető, 3-5 kezelés után a páciensek több mint 80%-a számol be a fájdalom megszűnéséről illetve jelentős csökkenéséről. A lökéshullám kezeléssel legtöbb esetben sikerül nemcsak panaszcsökkenést, hanem végleges gyógyulást is elérni.
  • Az akusztikus hullámok erőssége elsősorban a szövet típusától és az elváltozás súlyosságától függ. Természetesen itt is figyelembe vesszük a megváltozott szövetben elhelyezkedő receptorokat, azok természetes ingereit és ennek megfelelően állítjuk be a bar és a frekvencia értékeket, valamint a kezelési időt.
  • A lökéshullámok a szövetekben elnyelődnek, un. mechanotranszdukciót, ebből kifolyólag pedig gyógyító folyamatokat indítanak el. Mechanotranszdukció során a sejtek valamilyen mechanikai stimulust biokémiai aktivitássá konvertálnak, ennek következtében a kezelés területén a véredények kitágulnak, a vérkeringés fokozódik.
  • Kialakult helyi vérbőség hatására gyulladást csökkentő faktorok koncentrálódnak, a szövetek mikrocirkulációja és anyagcseréje javul, a lágyrészek lazulnak. Fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy ez csak a szövet tulajdonságainak megfelelő erősség esetében van így, hiszen nem megfelelő erősségre beállított energiájú lökéshullámok (túl kicsi, vagy túl nagy) egyaránt negatív hatással vannak a gyógyító folyamatokra.

Mikor alkalmazható a lökéshullám?

• túlterhelés ( vagy más statikai zavar) következményeként kialakult gyulladásos ízületi- ízület körüli- fájdalom szindrómák
  • sarokfájás ( sarokcsőr, sarok csontkinövés),
  • plantaris fasciitis,
  • Achilles ín fájdalom ( tendinitis, tendinopathia)
  • váll fájdalmak bizonyos területei (bursitisek, ill sebészileg nem kezelendő váll szindromák)
  • Izom és ín sérülések korai és késői rehabilitációja
  • masszázsterápiára nem, vagy rosszul reagáló izom csomók esetében
  • triggerpontok, tenderpontok talp fájdalmak ( lábközépcsont- metatarsus fájdalmak)
  • tenisz és golf könyök ( epicondylitis lateralis és medialis )
  • adductor tendinopathia
  • bizonyos derék és hátfájások,
  • tartós izomfájdalmak
  • Bizonyos nyak és fejfájások
  • Carpal tunnel syndróma
  • pattanó ujj,
  • Dupuytren kontraktúra

Kérdése van a terápiával kapcsolatban? Hívjon minket! 36 1 790 9900

Alkalmazása a következő esetekben javasolt:

• Sarokfájdalom (Plantar fasciitis , Calcar calcanei)
  • Az Achilles-ín fájdalma (Achhillodynia)
  • Ágyék környékén fellépő fájdalom
  • Nagytompor nyálkatömlőjének gyulladása (Bursitis trochanterica)
  • Csípő körüli fájdalom és/vagy illiotibiális traktus (funkcionális zavar)
  • Fájdalom a térdinak területén
  • Teniszkönyök (Epicondylitis humeri radialis/ulnaris)
  • Golfkönyök
  • Fájdalmas váll (elmeszesedés, íngyulladás, impingement szindróma)
  • Fájdalom a csukló tenyér felőli oldalán
  • Térdkalácsszindróma és tibiális szindróma
  • Ugrótérd
  • Patella szindróma
  • Térdín-fájdalom
  • fascia lazítás

Kezelés várható hatása:

• Nagyon hatékony, non-invazív kezelés vázizomfájdalmakra, milliók életén javítva!
  • Új technológia bizonyított orvosi eredményekkel, bizonyos előírásokban több mint 80%-os hatékonysággal. Eredményeit diagnózistól függően 5-10 kezelés után már jelentősen lehet érezni; a fájdalom csökkenése hosszú távon megmarad.
  • Gyors fájdalomtól való megszabadulás
  • Mobilitás visszaállítása
  • Érzéstelenítés, gyógyszerek nélkül
  • Mellékhatások nélkül

Terápia előnyei:

• Hatásos és tartós fájdalomcsillapítás.
  • Hatékony mozgásterjedelem növelés.
  • Noninvazív kezelés.
  • Tartós szöveti regeneráció.
  • Nincs anesztézia, nincsenek gyógyszerek.
  • Ált. 3-5 kezelés elegendő.
  • Mellékhatásoktól mentes.
  • Sportolóknál akár versenyidőszak alatt is végezhető terápia.

Információ kérése érdekében hívja ügyfélszolgálatunkat vagy írjon a képernyő jobb alsó sarkában megjelenő chat vonalon!

Telefonos elérhetőségünk munkanapokon 9:00-18:00 óra között a következő: +36 1 790 9900