Állkapocs-ízületi terápia tud e egy alkalommal is sikeres lenni?

Állkapocs-ízületi fájdalmak és száj nyitásiának korlátozottsága

A minap egy fiatal hölgy jött be rendelőnkbe állkapocs ízületi panaszokkal. Fájdalomról számolt be, illetve arról, hogy nehezen tudja kinyitni a száját. Az anamnézis során kiderült, hogy sokat ül és sokat könyököl az állára támaszkodva. Tesztek elvégzése után az eredmények alapján kiderült, hogy száját korlátozottan tudja csak kinyitni (szájzár), illetve az állkapocs csont mozgása sem egyenes vonalú, a száj nyitásánál és zárásánál oldalirányú állkapocs ízületi mozgás figyelhető meg.

Állapotfelmérés és speciális manuálterápiás tesztek és eredmények

Páciensnél további tesztek elvégzése volt szükséges, amelyek során az arc és a nyak körüli izmok állapotát mértük fel, melynek során kiderült, hogy jelentős feszülések, illetve megrövidült izmok találhatóak ezeken a területeken is. Ezek a megváltozott lágyszöveti tényezők pl. izom és kötőszöveti állapotok visszahatva befolyásolhatják az állkapocs ízületnek a mozgását és korlátozzák feladatát, funkcióját.

A tesztek során továbbá nyitott száj mellett tapasztalható volt a beteg feszes izomzata amelyet szájon belülről lehetett kitapintani. Amikor a betegnek az állkapocs-ízületét ebben a nyitott helyzetben manuálterápiás tesztekkel kimozgattuk, észlelhető volt, hogy az állkapocs ízületnek a mozgása elmarad a fiziológiás tartománytól, mozgástól.

Célirányos manuálterápia fókuszában az állkapocs-ízület és annak mozgásai, mozgástartományának rendezési lehetőségei

Ezek után a tesztek és azok eredményének értékelése után elkezdtük a célirányos kezelést, először az izmokat, kötőszöveteket egészen a hát közepétől a nyakon át a koponyáig bezárólag. Sok esetben a hajas fejbőrnél is tapasztalhatóak feszülések, ilyenkor ezeket a területeket is ki kell lazítani. Ezután következett az állkapocs ízület, ahol továbbá kilazítottuk az állkapocs ízület környékén lévő izmokat és az arcizmokat, mimikai izmokat is. Ezeket a lágyszöveti lazításokat azért is tartjuk elsődlegesen fontosnak, mert megteremti a lehetőséget a mozgástartományt növelő manuálterápiás fogások és technikák kivitelezése után az eredményességéhez. Tekintettel arra, hogy a szövetek tónusuknál és a feszülés miatti fájdalmi reakcióiknál fogva nem akadályozzák a mozgástartomány növelést.

Visszatesztelések és eredményesség ellenőrzés kezelés közben

A lazítások, a manuálterápia után visszatesztelés következett. Ezt minden esetben el kell végezni sz.e. még beavatkozni egy kezelésen belül az újbóli tesztelések eredménye alapján.

A száj (az állkapocs-ízület) mozgatása sokkal könnyebben volt kivitelezhető és kevésbé volt fájdalmas.

Stabilizálás, eredmény megőrzése érdekében speciális idegrendszeri kapcsolatok fejlesztése

Utolsó lépésként a beteg szájába benyúlva az állkapocs ízületet kimozgattuk passzívan, hogy tovább tudjuk az ízületnek a mobilitását nem csak növelni, hanem az eredményt stabilizálni is, illetve hogy az ízületben létrejövő feszülést tovább tudjuk oldani az arthro-muscularis programozásnak segítségével.

Szubjektív értékelés és állapotváltozásban siker

A beteg a kezelés után sokkal lazább sokkal fájdalommentesebb állapotról számolt be.

Információ kérése és időpont foglalás érdekében hívja ügyfélszolgálatunkat vagy írjon a képernyő jobb alsó sarkában megjelenő chat vonalon!

Telefonos elérhetőségünk munkanapokon 9:00-18:00 óra között a következő:  +36 1 790 9900

Megjelent: 1981 alkalommal