Simons/Travell féle Trigger- és Tenderpont Terápia (TTT)

A triggerpontok kezelésének alapja, lehetősége, rendszere amerikai orvosok által került először alkalmazásra. Témával kapcsolatos kutatások Janet G. Travell és David G. Simons nevéhez fűződnek.

A mozgás szervrendszerén belül, az izmokban létrejövő pontok - trigger-, vagy tenderpontok - nagyon sok esetben kiváltó okai a különböző területeken jelentkező fájdalmaknak. Ebben az esetben "csomókról" van szó az izomzatban, illetve az izom-ín átmenetnél, amely sokszor nem nagyobb mint egy borsó. Jellegzetessége azonban, hogy a triggerponthoz mindig tartozik egy terület, ahová a fájdalom kisugárzik. Pl. musculus quadratus lumborum területén található triggerpont a sacroiliacalis ízületbe kisugárzó fájdalmat okoz, így könnyen összekeverhető az ízület tényleges elváltozása miatti fájdalommal. A musculus trapesius triggerpontja a fej laterális területén jelentkező fájdalmat válthat ki. Tenderpontok esetében pedig a "csomóhoz" tartozó fájdalom lokálisan jelentkezik. Ennek legjellegzetesebb példája a m. levator scapulae.

A triggerpontok és tenderpontok ismeretének birtokában a fájdalom igazi kiváltó oka könnyen lokalizálható, amely pedig nagyon nagy segítség a betegkezelésben! Itt ugyanis az ok és a tünet, - mint következmény - viszonylag távol vannak egymástól és a fájdalom kiváltó okát könnyen félre lehet értelmezni. A terápiához tartozó vizsgálat, illetve kezelési technika azonban nagyobb mértékű biztonságot ad a kezelőnek a pontosabb differenciáldiagnózis felállításához.

Trigger- és tenderpontok amellett, hogy helyi, vagy kisugárzó fájdalmakat okoznak megnövelik az adott izom spazmusát is, melynek hatására további panaszok/tünetek alakulhatnak ki. Pl.

• - ín túlterhelése, tendopathia;
  • - porc- és meniscus sérülés;
  • - artrózis;
  • - gerincpanaszok, porckorong bántalmak;
  • - kisugárzó fájdalmak, pszeudoradikuláris tünetek;
  • - arc-, fog-, fejfájás;
  • - és még sok egyéb

Travell/Simon szerinti Trigger- és Tenderpont terápia (TTT) tanfolyamunkra jelentkezéssel lehetőség nyílik a trigger- és tenderpontok speciális vizsgálati lehetőségeinek, lokalizációjának, differenciáldiagnosztikai módszereinek, speciális kezelési lehetőségeinek megtanulására, gyakorlására testrészekre, izmokra lebontva.

Képzés struktúrális felépítése:

• Trigger- és tenderpontok kialakulásának elmélete, myofaszciális funkciólánc;
  • Triggerpont és fascia. Különbségek és hasonlóságok a fascia disztorziók és a triggerpontok között.
  • Trigger- és tenderpontok vizsgálati lehetőségei;
  • Trigger- és tenderpontok különbsége, hasonlósága;
  • Trigger- és tenderpontok speciális kezelésének elméleti háttere;
  • Kinetikus lánc - alsó végtag területéről kiinduló láncreakciók sorozatának vizsgálata, kezelése;
  • Trigger- és tenderpontok vizsgálata, kezelése a törzs területén;
  • Trigger- és tenderpontok vizsgálata, kezelése a fej területén;
  • Trigger- és tenderpontok vizsgálata, kezelése a felső végtag területén;
  • Trigger- és tenderpontok vizsgálata, kezelése az alsó végtag területén;
  • Kiegészítő kezelési lehetőségek a trigger- és tenderpont terápia után
  • Eszközök használata a trigger- és tenderpontok kezelésénél, fascialazító gyakorlatok
  • Triggerpont oldása lökéshullám terápiával.

TRIGGER- ÉS TENDERPONT TERÁPIA tanfolyam 4+1 nap, 20 kreditpont. Első kettő nap az alapismeretekkel, valamint a fej-, törzs területével foglalkozik, a következő 2 nap pedig az alsó- és felső végtagokkal, illetve a lökéshullám kezeléssel foglalkozik.

Képzések helye:

• PhysioVit, 1075 Budapest, Károly krt. 13-15. (Helyszín változtatás jogát fenntartjuk!)

Helyszín változtatásának jogát fenntartjuk!

Időpontok:

Tanulási forma szerinti tartalmi felosztás:

• 1.) Online elmélet és személyes megjelenéssel járó gyakorlat formáját választja, abban az esetben 3 nap az online tanulás és 2 nap személyes megjelenéssel járó gyakorlat.
  • 2.) Amennyiben a klasszikus tanulási formát választja, amikor elmélet és gyakorlat egyaránt személyes megjelenéssel zajlik, abban az esetben az 1. modul a törzs és a felső végtagok izmainak triggerpontjait ismerhetik meg a jelenlévők, a 2. modul pedig az alsó végtagok, valamint a differenciál diagnosztikai halmazok témakörével foglalkozik majd.

Továbbképzés nyilvántartási számai: 1. modul: SZTK-A-36209/2022 és 2. modul: SZTK-A-36206/2022

Csoportlétszám a gyakorlaton: 4-6 fő.

Akik a tanfolyamon részt vehetnek: orvosok, gyógytornászok, utolsó éves gyógytornász hallgatók és utolsó éves orvostan hallgatók, gyógymaszőrök.

Orvosok, gyógytornászok, gyógymasszőrök kompetenciái a tanfolyam esetében mindhárom szakmában mások. Ezért a tanfolyammal kapcsolatosan megkötött Továbbképzési szerződés külön-külön szabályozza a szakmacsoportok kompetenciáit, a megtanult tanfolyami anyag saját kompetenciába beillesztését, valamint azt, hogy melyik szakmacsoport határai hol helyezkednek el a tanfolyami anyag használhatóságát illetően.

Hogyan zajlik a jelentkezés? Jelentkezés elfogadásának feltétele az előképzettség valamelyikének megléte, amelyet a jelentkezéskor igazolni kell. Amennyiben megvan a szükséges előképzettség, akkor ki kell tölteni az online jelentkezési lapot. Sikeres elküldést követően a hozzánk beérkezett adatokat ellenőrizzük, majd amennyiben minden megfelelő, az előképzettség is megvan visszaigazoljuk azt Emailben a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Email címről. Ezzel párhuzamosan egy másik Emailben proforma számlát küldünk a befizetési tájékoztatóval.  A jelentkezési lapon is beküldhető az előképzettségi igazolás, de ebben az esetben kép formában (.jpg) javasoljuk, kis kiterjesztésben. A nyilvántartási szám megadása a jelentkezési lapon szintén kötelező. Ennek a nyilvántartási számnak az ellenőrzését az Országos Kórházi Főigazgatóságnál az előképzettség igazolásának beküldésével párhuzamosan elvégezzük.

Amennyiben gyógytornász, vagy orvostan hallgatóként venne részt a tanfolyamon, akkor kérjük olyan igazolást csatoljon, amely igazolja a hallgatói jogviszonyt. Ezt minden esetben a Főiskola/Egyetem tanulmányi osztálya állítja ki az Ön részére. Ezt kell csatolni .jpg formátumban, vagy külön Emailben elküldeni a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre. Hallgatóknak nyilvántartási száma az Országos Kórházi Főigazgatóságnál nincs.

Fontos! Csak és kizárólag akkor igazoljuk vissza a tanfolyami jelentkezés elfogadását, ha megvan az előképzettség. Kérjük, hogy a fent megjelölt előképzettség nélkül ne adja le a regisztrációját!

Órák száma a képzésben:

• Elméleti órák száma: 14 tanóra
  • Gyakorlati órák száma: 33 tanóra
  • Vizsga 6 tanóra

Elméleti és gyakorlati vizsgával záródó továbbképzés sikeres elvégzését követően a terapeuták külföldön is elismert TRP terapeutákká ("Trigger- és Tenderpont Terapeutákká) válnak!

Tandíj:

• HUF: 89.000 Forint (5nap, 2 modul), amely magában foglalja az órai jegyzet és gyakorló anyagokat, az igazolások regisztrációját. PhysioVit Card/hallgatói kártya használattal a képzési díj 80.000 Ft (1+2. modulok összesen) Képzéshez kedvezményes csomagok tartoznak. Aktuális akciókról, kedvezményekről tájékozódjon ide kattintva: "Kedvezményes képzési csomagok."
  • EUR: Tandíj törlesztése euróban is igényelhető. A díj mértéke az aktuális valutaárfolyam alapján kerül megállapításra. Ebben az esetben a jelentkezési lap "Megjegyzés" pontjához kell az igényt feltüntetni.
  • Képzéshez tartozó kedvezménycsomagok pontos leírásáról, az igénybe vehető szolgáltatási lehetőségekről tájékozódjon a tanulmányi osztályunk által kibocsájtott kiadványból. Részletfizetési tájékoztató...

Hogyan fizesse egyszerűen, bankszámla nélkül a tandíjat?

Tanfolyam díja a jelentkezést követően PayPal rendszeren keresztül is elküldhető. Hogyan? Klikkeljen a PayPal ikonra, majd megnyílik egy új ablak és ott a "Pénz küldése" menüre klikkelve tudja hozzánk továbbítani a tanfolyami összeget.

Van már PhysioVit kártyája? Tudta, hogy a kártyával képzési kedvezmények vehetők igénybe? Tájékozódjon a részletekről és igényeljen Ön is egy kártyát. A képzésre jelentkezők részére a hallgatói kártya regisztrálásra kerül és az első napon személyesen átvehető a regisztrációnál.